Pravidla serveru

Interakce mezi hráči

  1. Buďte ohleduplní, nikomu nic neničte, nekraďte a podobně; nevstupujte do cizích domů a výtvorů bez pozvání.
  2. Mnoho velkých staveb a chodeb se nachází v podzemí, avšak i tam někomu patří; pokud něco nakopnete, vraťte to do původního stavu (to jest vrátit zpátky tentýž blok; byla-li na něm nějaká dekorace či pochodeň, pak i tu).
  3. Pokud budete chtít stavět cokoliv v blízkosti jiných objektů, domluvte se s jejich majiteli (i když je to ovlivní pouze vizuálně).
  4. Nestavte výtvory, které by mohly jakkoli ublížit něčí postavě, mimo své –viditelně označené– území (takže domek můžete mít klidně zapastěný, ale i vertical mine či jiná díra do země by měla být oplocena).

Netherworld

Noví hráči, kteří netuší, co je Netherworld, mohou tuto kapitolu ignorovat tak dlouho, dokud se do Netheru nevydají. Se všemi nejasnostmi (předpokládá se, že budou) či potřebami výjimek se obracejte na Urzu.

  1. Veřejně přístupná brána do Netheru se nachází v Overworldu na souřadnicích [328; 328] (po průchodu jděte vyznačenou –bezpečnou– cestou, pomoci Vám mohou i kamenné majáky).
  2. Při průzkumech Netheru udržujte jižní či východní směr (tedy obě souřadnice porostou, pokud možno budou kladné).
  3. Brány do Netherworldu stavte v perfektní shodě se souřadnicemi v Overworldu, což znamená, že pro souřadnice x a z brány v Overworldu musí mít osminásobné hodnoty než odpovídající souřadnice druhé brány v Netherworldu a souřadnice y obou bran si musí být rovny; to typicky znamená nutnost přestavby brány, která byla vygenerována serverem.
  4. Při stavbách sídel v Netherworldu se snažte zamezit kolizím se sídly hráčů v Overworldu; lze předpokládat, že má-li někdo v Overworldu sídlo, bude si tam chtít postavit portál do Netheru (je-li to tedy možné, nestavte struktury v Netheru na místa, která tvoří perfektní shodu portálu s místy, kde v Overworldu někdo přebývá).

Estetický dojem ze světa a rozmístění biomů

  1. U věcí, které nikomu nepatří, dbejte, aby poté, co je použijete, zůstaly hezké.
  2. Stromy těžte i s korunami (a pokud možno je hned znovu vysazujte); packed ice těžte pouze na místech vyhrazených pro agresivní těžbu (vizte níže); písek těžte pouze na místech k tomu určených.
  3. Netvořte po světě náhodné ošklivé struktury (sloupujete-li se někam, ukliďte to po sobě, vybouchne-li vedle Vás creeper, zaházejte díru stejnými kostkami a tak dále); neničte vesnice, dungeony a podobně.
  4. Chcete-li z libovolného důvodu provádět něco (TNT, creepeři, ....), výsledkem čehož bude hnusný rozbouraný kus světa, čiňte tak pouze na místech vyhrazených pro agresivní těžbu (vizte níže).
  5. Aby server negeneroval zbytečně velkou mapu, prosím, pokuste se necestovat příliš daleko; chcete-li něco najít, kontaktujte Urzu (a několik tipů na zajímavá místa a biomy naleznete v dalších bodech).
  6. V Netheru (ale pokud možno i v Overworldu) se pokuste (kvůli kompaktnosti mapy) cestovat spíše opět jižním a východním směrem, tedy pohybovat se tam, kde jsou obě souřadnice kladné.
  7. Veřejně přístupná brána do Netheru se nachází v Overworldu na souřadnicích [328; 328] (po průchodu jděte vyznačenou –bezpečnou– cestou, pomoci Vám mohou i kamenné majáky; pak se snažte držet jižní či východní směr).
  8. V těsné blízkosti spawning pointu se nachází mnoho rozličných biomů (všechny sněžné, moře, pláň, velehory, poušť, les), nejdále do patnácti stovek čtverců jsou pak k nalezení prakticky všechny (což činí mapu velmi unikátní); na severu je asi 2000 kostek jen sníh a mráz, na západě moře (za ním mesa), ostatní biomy leží směrem na jih a východ.

Agresivní těžba

  1. Pro těžbu neobnovitelných a zároveň vzácných zdrojů (packed ice, písek, jíl, květiny, ....) existují speciálně určená místa, jež je možno po libosti devastovat bez ohledu na estetiku či cokoliv dalšího; tato místa jsou vhodná i pro libovolné ničivé pokusy (vyvolávání bossů, získávání hlav monster nabitými creepery a podobně). Na těchto místech nebudujte nic, o co nechcete přijít; i když pomineme zjevnou nevýhodu vyplývající z výše uvedeného, hlavním důvodem je, že se tato místa čas od času obnovují do jejich původního stavu (a vše nové na nich je tedy zničeno).
  2. Chcete-li se na některé z výše uvedených míst dostat, vyhledejte v Overworldu na souřadnicích [328; 328] věž s bránou do Netherworldu, kterou projděte do malého domečku; jedním z poklopů v podlaze se spusťte o patro níže, kde leží místnost s teleporty, jimiž se lze po stisku tlačítka dostat do místnosti z bedrocku s Nether bránou vedoucí na cílové místo (zpět se dostanete dle instrukcí na zdech).
  3. Místa pro agresivní těžbu jsou od základny (a spawning pointu) oddělena pouze velkou vzdáleností; v žádném případě se nesnažte tuto vzdálenost překonat bez použití teleportu, což by jednak trvalo věčnost, ale především by se tak zbytečně příliš zvětšila mapa.
  4. Teleport do zasněžených zemí vede přibližně na souřadnice [91000; 0], kde lze těžit packed ice a ochočovat vlky v taize; teleport do houbové země vede přibližně na souřadnice [0; 91000], kde lze těžit mycelium (houbové krávy nelze přepravit teleportem, nicméně kolem základny již jich je dostatek, zejména na souřadnicích [275; 264]); teleport do horkých biomů vede přibližně na souřadnice [54000; 49000], kde hraničí mesa s pláněmi, bažinou, pouští a savanou, ve které leží vesnice, dále na východ i džungle (v té žijí oceloti), nemluvě o několika (obvorských) slunečnicových pláních na jihu.